Bloggen!

Heads up fra daglig leder 🐣

Skrevet av Dagfinn Edvardsen | 4.apr.2023 11:29

Team Really! gĂ„r inn i pĂ„skeuken med fantastiske resultater fra fĂžrste kvartal. 


Slik satser vi pÄ boligmarkedet

Siden februar har vi hatt en mÄlrettet satsing mot borettslag og sameier.
Vi skulle dokumentere to ting for vÄre kunder:

  •      Hvor enkelt det er Ă„ fĂ„ kontakt med kvalitetsleverandĂžrer
  •      Hvor enkelt det er blitt Ă„ sikre riktig tjenesteinnhold og riktig pris

Bevisene er mange, og kundene blir svĂŠrt begeistret nĂ„r de opplever sitt eget omrĂ„de inne pĂ„ really.no som vi kaller «Control».  «Control» er stedet hvor all dokumentasjon og alle kontrakter lagres.

Det som overrasket oss mest var det store behovet for arbeidsoppgaver som maling av trappehus, bytte terrassebord pÄ takterrassen, bytte beslag rundt vinduer, installere nytt brannvarslingsutstyr, montere elbil-ladere, osv.

Vi kastet oss selvsagt over behovene, fikk med leverandÞrer, tilpasset bestillingslÞp og avtalevilkÄr. Ekstra hyggelig: Vi klarte Ä levere pÄ alle forespÞrslene.


De nye kundene meldte tilbake tre sentrale ting:

  1. Reduserte kostnader
  2. Bedre kontroll
  3. Enklere overlevering til neste styreleder/-medlem

LeverandĂžrvekst

Internt sier vi ofte at leverandÞrene er vÄrt viktigste produkt. Det er dem som utfÞrer det gode arbeidet. Det er dem som har kompetansen. Og det er dem som skal svare pÄ alle henvendelsene som kommer. Vi er derfor glade for at leverandÞrene Þnsker Ä delta pÄ plattformen, og for at det lÞnner seg for dem. Totalt er det blitt signert mer enn 130 oppdrag siden vi gikk i markedet for ni mÄneder siden. Tallet vil nok vokse eksponentielt nÄ som merkevaren Really! blir mer kjent, og nÄr teknologien fungerer. Veksten i mars er et bevis pÄ nettopp dette.

Som et resultat av den store etterspÞrselen pÄ Østlandet ble vi nÞdt til Ä prioritere leverandÞrvekst i Oslo og omegn. Resultatet ble at alle pÄ salg og marked mÄtte kaste seg rundt, rydde kalenderen og sette av desember og januar til Ä finne og vinne leverandÞrer. I dag har vi mer enn 80 leverandÞrer i Oslo, som stÄr klare for oppdrag.

Spennende partnerskap pÄ trappene

Helt siden vi startet Really! har vi tenkt at plattformen skulle skape synergier sammen med andre aktÞrer. Vi skulle inngÄ partnerskap hvor vi kunne tilby tjenester i fellesskap med andre relevante aktÞrer sine tjenester. Slik utvider vi hverandres verdiforslag og oppnÄr totalt sett bedre tjenester til felles kunder.

NÄ har vi fÄtt vÄr fÞrste integrasjonspartner, og vi har store forventninger til FDVhuset og deres Famac; komplette FDV-tjenester. Dette er et godt eksempel pÄ hvordan plattformen kan verdiÞke hverandres tjenester, og hvor kunden fÄr en sÞmlÞs brukeropplevelse. Kort fortalt vil et avvik som er registrert hos Famac sendes til Really! for innhenting av tilbud. Kunden fÄr tilbud og kan pÄ et par tastetrykk registrere avviket og lukke det ved Ä bestille hÄndverker til jobben. Alt av dokumenter flyter naturligvis mellom systemene, og kunden oppnÄr kontroll ved at dokumentasjon lagres pÄ FDV-systemet.

Et spennende Ăžkosystem i emning

Partnerskapet med FDVhuset er bare et av mange spennende partnerprosjekter. Allerede i mĂ„nedsskiftet mai/juni lanserer vi den neste samarbeidspartneren. Det handler om Ă„ vĂŠre trygg.   

Nye styremedlemmer

Vi vokser og utvikler oss, og Really! er pÄ vei inn i en spennende vekstfase. Dette krever ny kompetanse, og vi erkjente behov for Ä styrke kompetansen innen vekst, skalering og etter hvert internasjonalisering. Derfor er vi svÊrt stolte av Ä ha fÄtt med Bjarne Hareide, Gro Dyrnes og Terje Nesbakken pÄ laget som styremedlemmer.

Vi har hatt to styremÞter pÄ under en mÄned, og jeg kan rÞpe sÄ mye at denne gjengen leverer!

Mars 2023 – den beste mĂ„neden sĂ„ langt!

Stadig flere kjÞper tjenester pÄ egenhÄnd; altsÄ uten at vi oppsÞker kunden aktivt. Flere har kjÞpt avviksutbedring etter at de har mottatt fÞrste servicerapport fra en Really-leverandÞr. Og vi har utvidet spekteret og solgt tjenester som nyinstallasjoner, stÞrre maleoppdrag, vindu- og fasadevask og mange andre engangsoppdrag.

Tallene taler i grunnen for seg selv:

  •   31 nye avtaler pĂ„ 30 dager
  •   Fakturert for 1,2 mnok
  •   Solgt tjenester for 1,6 mnok Ă„rlig verdi

God pÄske!