Skip to content
Logo-white
<< Tilbake til blogg

Endringer i brukervilkår og forbedringer i plattformen

Vi fortsetter å utvikle plattformen med fokus på klarhet, brukervennlighet og bedre styring av avtaleprosesser. I denne oppdateringen har vi gjort flere endringer knyttet til brukervilkår og avtalehåndtering.

På grunn av disse endringene må alle brukere også godkjenne brukervilkår på nytt når de logger inn neste gang, men det er kun en gang!

Her er de viktigste oppdateringene:

1. Forbedringer i tilbuds- og avtaleprosesser

  • Oppsigelsestid synlig i avtaler: Når et tilbud signeres, vil oppsigelsestiden nå være synlig for både kunder og leverandører i avtalene.
  • Leverandører kan se vilkår før de sender tilbud: Dette gir leverandørene full oversikt over avtalevilkårene før de sender inn et tilbud.
  • Om det er en aktiv rammeavtale gjeldende: Dokumentet er tilgjengelig både i Control og leverandøradministrasjonen for å sikre en helhetlig oversikt.
  • Oppstartsdatofelt flyttet til "Vilkår"-seksjonen: På tilbudssiden er oppstartsdatoen nå flyttet til vilkårseksjonen nederst på siden, noe som gir en mer logisk plassering.
  • Ikke lenger krav om å laste opp rammeavtale i leverandørnettverket: Opplasting av rammeavtale er nå valgfritt, noe som forenkler prosessen for leverandørene.

2. Klarere brukervilkår og aksept

  • Aksept av vilkår ved første pålogging: Alle brukere må nå akseptere vilkårene ved første innlogging, noe som sikrer tydelighet rundt vilkårene for bruk av plattformen.
  • Kunder kan se vilkår under signering av tilbud: I tilbudsprosessen får kundene full innsikt i vilkårene før de signerer.
  • Slettede brukere: Vi ønsker ikke lagre mer personinformasjon en nødvendig. Hvis en bruker som har akseptert en avtale er slettet vil det nå stå slettet bruker. Brukere slettes permanent innen 30 dager etter at de er fjernet fra portalen. 

3. Endringer knyttet til Really! sin rolle i prosessene

  • Fjerning av Really! standardvilkår: Really!s standardvilkår er fjernet fra både avtaleskjermen i Control og fra leverandøradministrasjonen.
  • Tydeligjøring av avtaleparter: Really er ikke en part i selve avtalen, dette blir nå mer synlig i portalene. .
  • Ingen Really! standardvilkår i nye anbud: Fra nå av vil Really! vilkår ikke listes opp i nye anbudsforespørsler. Det er leverandøren sine vilkår som gjelder. Dette er for å tydeliggjøre ansvarsområder i avtalen. 

4. Bedre oversikt og arkivering av anbud

  • Tydeligere håndtering av tapte og avviste anbud: Alle tapte og avviste anbud blir automatisk flyttet til arkivet. Når leverandørene har sett tilbakemeldingen for et tapt anbud, blir anbudet arkivert, noe som gjør oversikten mer ryddig.

5. Feilrettinger og småjusteringer

Vi har også gjennomført flere feilrettinger for å forbedre plattformens stabilitet og brukeropplevelse.

Med denne oppdateringen fortsetter vi å gjøre plattformen enklere, mer transparent og mer tilpasset dine behov. Hvis du har spørsmål eller tilbakemeldinger om endringene, er vi alltid åpne for innspill!

Vi setter stor pris på din tilbakemelding, så gi oss gjerne beskjed om det er noe mer vi kan forbedre eller tydeliggjøre. Takk for at du er med oss på denne reisen!




Publisert